Belépés
Ki van itt?
Jelenleg 25 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 25 vendég Nincs
A legtöbb felhasználó (85 fő) Szomb. Okt. 26, 2024 9:49 pm-kor volt itt.
Legutóbbi témák
Facebook
A vadászok és megalkotásuk
1 / 1 oldal
A vadászok és megalkotásuk
A Fény és a Sötétség játéka
Szörnyek garmadája rejtőzik a színfalak mögött. Ki-kilesnek, olykor elő is lépnek a vörös bársonyfüggöny mögül. Árnyak közt járnak, elvegyülve az emberi nyájban, várva a pillanatra, amikor kinyúlnak és elragadják a gyanútlanokat. Az emberek levágandó barmok az éhesek számára, szeretők a kéjvágyóknak, játékszerek a gonoszoknak. Minden rémmese erről szól: a vámpírok a mi vérünkkel oltják szomjukat, a farkasfattyak halandó zsákmányra lesnek a sötét erdőkben, a démonok embereket vesznek rá arra, hogy adják el nekik lelküket ördögi ajándékaikért cserébe. De ezek nem csak mesék, nem igaz? Nem, a rémek valósak, titkok szövevényében rejteznek.
A Vadász olyan emberekről szóló játék, akik valamiképp felismerték az igazságot: a szörnyek igenis léteznek. Ezek az emberek már nem ülhetnek tétlenül. Meg kell ismerniük ellenségeiket. El kell pusztítaniuk őket vagy elorozni hatalmukat. Egymás ellen kell felhasználniuk őket, akár a sakkbábukat. Nem könnyű dolog ez, az örökös vadászat, a szüntelen Virrasztás. Brutális dolog, megszállottá tesz, az elesett elődök vérétől csúszós lejtő, lejtő a rémálmok poklába. Mégsem tehetnek mást, mert a Virrasztás ösztönzi őket. Áldozatot hoznak. Tovább lépnek. Vadásznak.
Fényjáték a Sötétségben
A vadászok a fény és a tűz. Ez jelenthet egy pokolbéli ellenfél élőholt testének nyomott fáklyát, vagy üvöltő lángokat, amelyek kipurgálják az összes sivítő parazitákat a fészkükben. De lehet elveszett barátokért vagy családtagokért gyújtott gyertyaláng, egy kopott pergamen fölé tartott olajlámpás, esetleg valami szentségtelen múmia sírkamrájának mélyéből felhozott aranyozott medál. A vadászok hordozzák a Virrasztás lángját, ami a tett és a tudás jelképe, illetve az ezekkel járó pár pofoné is. Ez azonban sem veszélytelen, sem ésszerű párosítás, a vadászok mindent kockára tesznek a vadászatkor.
E játék főhősei azért virrasztanak, mert nem tehetnek mást: már látták, ami odakinn van. Átélték a rémségeket, megtapasztalták a rejtélyeket, amelyek erre az ösvényre kényszerítették őket. Néhányak szerint az erőszak az egyetlen megoldás, mindet kipurgálni. Mások másként közelítik meg a Virrasztást, lefilmezik a szörnyeket abban a reményben, hogy majd leleplezhetik őket, vagy átkutatják a világot ősi mágikus fegyverekért, hogy megvédhessék az ártatlan embereket.
A legalapvetőbb szinten a vadászok tájékozatlan, szedett-vedett csoportokban léteznek: barátok, a család és mások, akiket az őrjítő körülmények egy irányba sodornak. Megvédik az erdejük egy darabkáját, a közeli utcákat. Nem ismerik annak a mélységét, ami odakint zajlik a nagyvilágban, a saját gyertyáik gyenge fényével csak önmaguk előtt képesek megvilágítani az utat.
A gyertyák elvezetnek a fáklyákhoz, olyan sejtekhez, akik a helyi sejtekkel összeállva szervezeteket hoznak létre. Megosztják az erőforrásokat, lelki támaszt nyújtanak egymásnak. E szervezetek sokkal összeszedettebb erőt képviselnek a sötétség lényei ellen.
A fáklyák végül őrjöngő máglyákban egyesülnek, ahogy a szervezetek összefognak egymással és globális méreteket öltenek, komoly múltra visszatekintve. Ősi csoportok és modern ügynökségek komoly fegyvereket adnak a vadászaiknak, melyek némelyike oly idegen, hogy a használóikban néha felmerül a kérdés: Meddig leszek vajon képes ember maradni?
De még ha össze is állnak, hogy lángjaik pokoltűzzé lobbanjanak, tűzvihart kavarjanak, nem tehetnek ellene semmit, csak megérthetik, hogy milyen mélyre is nyúlik a sötétség és milyen áthatolhatatlanul sűrű. Ami még rosszabb, a tűz idővel kihuny: a gyertyák csonkig égnek, a fáklyákat kioltja a hideg szél, még a máglya is homályba enyészik, miután felemésztett mindent. A vadászok tisztában vannak ezzel, az ő idejük is lejár, miközben az árnyak határtalannak és örökkévalónak tűnnek. Csak remélhetik, hogy valaki majd továbbviszi utánuk a Virrasztás lángját.
Lépésről – lépésre…
Hogyan válhat egy ember Vadásszá?
Egyetlen Vadász sem születik azonnal Vadásznak. Azok az emberek, akik Vadásszá válnak, ugyanolyan hétköznapi embernek születnek, mint bárki más. Ügyvédek, sportolók, rendőrök, újságírók, vízvezeték szerelők vagy tanárok voltak – teljesen normális emberek, akik azelőtt ugyanúgy éltek, mint bármely más hétköznapi ember. Hogy ők mégis mitől lettek „mások”? Valaha, valamikor átestek egy olyan folyamaton, amelyet ők egyszerűen csak Megszállásnak neveznek. A Megszállás folyamata tulajdonképpen nem más, mint egyfajta újjászületés, sokak számára nem kevesebb, mint „kiválasztottá válás”. A Megszállott – így is szokták még nevezni a Vadászokat – a Megszállottá válásának pillanatában szembesül a Sötétség Világának rideg valóságával. Ráébred, hogy azok a szörnyetegek és rémek, amelyeket ő eddig még csak a mozivásznakon láthatott – kényelmesen és biztonságban, hátradőlve egy zacskó pattogatott kukoricával a kezében, és a barátnőjéhez bújva, egy kellemes nyári program keretében – léteznek! Vannak vámpírok, vannak zombik, és a múmiák sem csupán a mozivásznak és az archeológusok számára léteznek!
Hogy mégis hogyan történik effektíven ez a Megszállás? Sokféleképpen megtörténhet. A Vadászok különféle sejtelmes hangokat hallhatnak, zavaros üzeneteket láthatnak faliújságokon vagy házfalakon, vagy éppen szagokat érezhetnek, és látomásokat láthatnak. Az is előfordulhat, hogy a Vadász átélt – vagy csak tehetetlenül, szemtanúként végignézett – egy rendkívül erőszakos cselekedetet, melyet egy szörnyeteg követett el. A megjelenés formája minden esetben más és más, de általában a történtek valamiféle figyelmeztetőüzenetet hordoznak, melyek felhívják a leendő Vadász figyelmét a közelgő veszélyre.
Borzasztó dolog ráébredni, hogy az emberiség nincs egyedül a Földön. Bizony a legtöbb ember a Vadászok helyében pánikba esve elmenekülne, ők azonban mégsem ezt teszik. Többnyire eljutnak a megismerés egy adott fokára, ezután pedig már soha többé nem élhetnek ugyanolyan „normális”, hétköznapi életet, mint amilyen az életük lehetett azelőtt. A Megszállottság állapotától kezdve életük végleg összefonódik a vadászattal.
Kik a Vadászok?
A Vadászok a Sötétség Világának azon teremtményei, akik szörnyekre, rémekre vadásznak – olyan bátor, hősies és határozott emberek, akik felveszik a küzdelmet a természetfeletti világgal. De vajon kik is a Vadászok valójában? Ezek az emberek nem természetfeletti lények, éppolyan közönséges földi halandók, mint bármely más ember itt e Földön. Felmerülhet azonban benned a jogos kérdés, hogy vajon hogyan vehetik fel a harcot akkor ezek az emberek a náluknál nyilvánvalóan jóval hatalmasabb, ördögi lényekkel szemben?
Nos, a válasz egyszerű, mégis kicsit bonyolult. A Vadászok ugyan nem természetfeletti lények, mégis rendelkeznek gyűlölt ellenségeikhez hasonlóan, a természetestől eltérő képességekkel. Ezek a képességek felettébb hatékonnyá teszik számukra a vadászat lebonyolítását, és bizonyos előnyöket is biztosítanak számukra a Sötétség Világának szörnyetegeivel szemben. Ezekre az előnyökre azonban szükségük is van, hiszen a szörnyetegek nemcsak szívós és rettenetes ellenségek, de iszonytató természetfeletti hatalmukkal szemben egy átlagos embernek nem sok esélye van az életben maradásra. A Sötétség Világának lakói között nem az ember jelenti a tápláléklánc csúcsát…
A Vadászok számára tehát ezek az előnyök nem egyszerűen csak fontosak, de létfontosságúak is az életben maradás szempontjából. Különleges képességeik, melyeket a sötétség teremtményeivel szemben vetnek be, igen hatékonyak és kemények, de egyetlen másodpercig se gondold azt, hogy ezek a képességek túlzottan nagy előnyhöz juttatják a Vadászokat. Végigböngészve speciális képességeiket, melyeket napról napra, éjszakáról éjszakára folyamatosan bevetnek az éjszaka lényeivel szemben, azt tapasztalhatod, hogy ezek a képességek igencsak veszedelmesek lehetnek, még egy vámpír, egy lidérc, egy zombi vagy egy démon számára is. Ugyanakkor nem szabad elfelejtened azt sem, hogy a sötétség szülötteinek rendkívüli képességeihez, adományaihoz képest ezek csupán gyenge utánzatok lehetnek. A Vadászok képességei a megfelelő helyen és időben alkalmazva nagyon veszedelmes segítséget nyújthatnak számára egy természetfeletti lény felkutatásában, becserkészésében, és akár likvidálásában is, de a természetfeletti lényeknek is megvannak a maguk jól bevált praktikái, melyek az ő személyes túlélésüket szolgálják. Évszázadok, sőt, sokszor évezredek körmönfont és veszedelmes praktikái, trükkjei segíthetik a szörnyetegeket a Vadásszal szemben, aki sokszor csupán az ő személyes létüknek töredékét élte meg. Evolúciós törvényszerűség, hogy évszázadok, olykor évezredek titkos tudásanyagai, melyek folyamatosan csiszolódtak, tökéletesedtek használatuk folyamán, a Vadászokkal szemben óriási és veszedelmes arzenált jelentenek. Ezért soha ne feledd, hogy bár ebben a játékban egy Vadászt irányítasz, a Sötétség Világában sosem lehet tudni, mikor válik az üldözöttből üldöző, és fordítva – ebben a világban bármikor, bárkiből válhat préda, de két fél küzdelmében a valódi vadász mindig csak egy maradhat…
Re: A vadászok és megalkotásuk
A Vadászok Hitelvei
Mint ahogyan nincs két egyforma ember, úgy nincs két egyformán gondolkodó Vadász sem. Ez a banalitás nemcsak a való életben állja meg a helyét, de éppúgy igaz a Sötétség Világának bármely entitására is. A hétköznapi embereknek is vannak különböző eszméik, teóriáik és hitelveik, amelyek meghatározhatják akár az egész életüket is. Léteznek például a különböző nagyobb, elterjedtebb világvallások, úgymint például a zsidó, a keresztény, a mohamedán vagy akár a buddhista. Ezek a vallások mind más és más módon kínálják ugyanazt az egyetlenegy lehetőséget: a teljes megváltást. Valamennyi egyház és vallás híve hisz abban, hogy az igaz úton jár, és fáradozásainak meg lesz a jutalma. Valamennyien ezek közül a hívek közül is máshogyan gondolkodnak bizonyos dolgokban, mint a többi vallási irányzat követői, mégis, úgy tűnik ezeknek a vallásoknak a törekvései végső soron egyetlen közös irányba mutatnak. Van néhány ösvény, mely nyílegyenesen ugyanazon hegy csúcsára vezet. Valahogy így képzelheted el a Vadászokat, és az ő Hitelveiket. A Vadász Hitelveiket tulajdonképpen nem más, mint egyfajta általános erkölcsi értékmérő rendszer, mely alapvetően meghatározza az ő hozzáállását, célját a Sötétség Világának más teremtményeivel szemben. Vannak Vadászok, akiket sokkal inkább a gyűlöletük vezérel, és akik a természetfeletti lények elpusztításában hisznek, és azért küzdenek. Vannak olyanok is, akik teljesen más oldaláról közelítik meg a természetfeletti világ létezésének problémáját, és bona fide feltételezik, hogy még bennük is fellelhető a jóság csírája, hiszen ők is valamennyien Isten teremtményei. A különböző hitelveket valló Vadászok többé-kevésbé egy-egy szűkebb csoportba sorolhatók, ezekből a csoportokból pedig hetet különböztetünk meg:
Fanatizmus Hitelvei:
VÉDELMEZÉS
1. Védőburok
2. Megújulás
3. Stigma
4. Bajnok
5. Izzó érintés
ÍTÉLKEZÉS
1. Felismerés
2. Béklyó
3. Energiablokád
4. Fürkészés
5. Leleplezés
BOSSZÚ
1. Hasítás
2. Jelzőfüst
3. Füstfelhő
4. Megerősödés
5. Csapás
Kegyelem Hitelvei:
ÁRTATLANSÁG
1. Rejtett jelenlét
2. Átvilágítás
3. Kisugárzás
4. Konfrontáció
5. Gyilkos fények
MÁRTÍROMSÁG
1. Önfeláldozás
2. Hatodik érzék
3. Pusztítás
4. Átruházás
5. Törlesztés
MEGVÁLTÁS
1. Védőkiáltás
2. Felkavarás
3. Gyógyító lehelet
4. Lecsendesítés
5. Felfüggesztés
Látás hitelvei:
LÁTÁS
1. Előrelátás
2. Achilles pont látása
3. Visszapillantás
4. Regeneráció
5. Jövőbe látás
VÉDELMEZÉS
1. Védőburok
2. Megújulás
3. Stigma
4. Bajnok
5. Izzó érintés
ÍTÉLKEZÉS
1. Felismerés
2. Béklyó
3. Energiablokád
4. Fürkészés
5. Leleplezés
BOSSZÚ
1. Hasítás
2. Jelzőfüst
3. Füstfelhő
4. Megerősödés
5. Csapás
Kegyelem Hitelvei:
ÁRTATLANSÁG
1. Rejtett jelenlét
2. Átvilágítás
3. Kisugárzás
4. Konfrontáció
5. Gyilkos fények
MÁRTÍROMSÁG
1. Önfeláldozás
2. Hatodik érzék
3. Pusztítás
4. Átruházás
5. Törlesztés
MEGVÁLTÁS
1. Védőkiáltás
2. Felkavarás
3. Gyógyító lehelet
4. Lecsendesítés
5. Felfüggesztés
Látás hitelvei:
LÁTÁS
1. Előrelátás
2. Achilles pont látása
3. Visszapillantás
4. Regeneráció
5. Jövőbe látás
Re: A vadászok és megalkotásuk
Karakteralkotás
Név: A karakter neve
Koncepció: Rövid (előtörténet mag) koncepció a karakter Megszállottá válása előtti életéről.
Természet, Viselkedés: Személyiségjegyek, a karakter természete és viselkedése ami akár szöges ellentéte is lehet egymásnak.
Tulajdonságok:
A Tíz Tulajdonság között: ERŐ, ÜGYESSÉG, GYORSASÁG, MODOR, INTELLIGENCIA, MEGJELENÉS, ÉSZLELÉS, ÁLLÓKÉPESSÉG, LÉLEKJELENLÉT/AKARATERŐ SZERENCSE ossz el 58 pontot.
Előnyök / Hátrányok:
Válassz előnyöket maximum 7 pont értékben és hozzá ugyanannyi pont értékben hátrányt. Megjegyzés ha csak hátrányokat választasz a felszabaduló pontokat tetszőlegesen eloszthatod a Háttér képességek és Elsődleges valamint Másodlagos Hitelveid között. Előnyöket / Hátrányokat lásd később részletesen.
Hátterek:
Válassz Háttereket melyek meghatározzák karaktered helyzetét a nagyvilágban. A Hátterekre összesen 10 pontod van amit csak a Előnyök nélkül felvett Hátrányokkal növelhetsz. Háttereket részletesen lásd később egy lehetséges Háttér például az Anyagi Háttér 1 szinten Szegény vagy 5 szinten Dúsgazdag ha nincsen ilyen Háttered Nincstelen vagy.
Képességek (Opcionális):
Válassz Képességeket 40 pont értékben ezek jelképezik a karaktered szakmáját, valamint a életben megszerzett ismeretanyagát valamint hobbiját érdeklődési körét. Képességek részletes leírását lásd később.
Szabadon Elkölthető pontok: Ezek a pontok arra szolgálnak, hogy finomítsál a karaktereden erre 15 pont áll rendelkezésedre amit szabadon szétoszthatsz a TULAJDONSÁGOK, HÁTTEREK, KÉPESSÉGEK , MISZTIKUS ERŐK között valamint megválthatod vele ELŐNYEIDET és nem kell hozzájuk HÁTRÁNYT (vagy csak kevesebbet) felvenned.
Hitelvek (Krédók):
Válassz magadnak Egy Elsődleges Hitelvet és tetszőleges számú Másodlagos Hitelvet. A Hitelvekre alapból 8 pontot oszthatsz el. Megjegyzés az Elsődleges Hitelved szintjénél nem lehet magasabb egyik Másodlagos Hitelved szintje sem, induló karakternél az Elsődleges Hitelv szintje maximum 4. lehet. A Hitelvek leírását részletesen lásd. később.
Felszerelés: Ingó, ingatlan és egyéb mindennapi tárgyak kütyük, fegyverek stb.
Lassan készen állsz a kalandra lehelj még életet a karakteredbe valamit jegyezd le a mindenapi tárgyait amit magánál tart valamint ha van rá lehetőséged (Háttér, Előny) akkor írd fel az extra felszerelésedet amihez hozzáférsz még szükség esetén.
Similar topics
» Vadászok Hitelvei és azok Adományai
» A vámpírok és megalkotásuk
» A halandók és megalkotásuk
» A vérfarkasok és megalkotásuk
» A mágusok és megalkotásuk
» A vámpírok és megalkotásuk
» A halandók és megalkotásuk
» A vérfarkasok és megalkotásuk
» A mágusok és megalkotásuk
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
|
|
Vas. Aug. 23, 2015 11:01 am by A Paradoxon Ura
» Kérdések, problémák
Szomb. Ápr. 23, 2011 12:25 pm by A Paradoxon Ura
» 6.66-os kísérlet
Hétf. Nov. 15, 2010 7:25 pm by Azathoth
» Városi Park
Hétf. Nov. 15, 2010 1:52 pm by Loki Redback
» Nicole Drake búvóhelye
Szomb. Szept. 04, 2010 12:32 pm by Nicole Drake
» Nicole Drake
Csüt. Szept. 02, 2010 11:24 pm by Nicole Drake
» Régi könyvesbolt
Vas. Aug. 15, 2010 9:18 pm by Isabella Turnblack
» Várfal
Pént. Aug. 13, 2010 11:21 pm by Isabella Turnblack
» Lucie Eliza Black
Kedd Aug. 10, 2010 9:48 pm by Lucie Eliza Black