Belépés
Ki van itt?
Jelenleg 4 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 4 vendég Nincs
A legtöbb felhasználó (85 fő) Szomb. Okt. 26, 2024 9:49 pm-kor volt itt.
Legutóbbi témák
Facebook
Tulajdonságok
1 / 1 oldal
Tulajdonságok
Tulajdonságok
- ERŐ
- ÜGYESSÉG
- ÁLLÓKÉPESSÉG
- MODOR
- MEGJELENÉS
- ÉSZLELÉS
- INTELLIGENCIA
- GYORSASÁG / REFLEX / FELFOGÁS
- SZERENCSE
- LÉLEKJELENLÉT/AKARATERŐ
Tulajdonságok részletezése
ERŐ
Forró füst égette Donald orrlyukait és telítette be a tüdejét korommal. A lángok felcsaptak a függönyökön és démoni fényt vetettek a falakra. A lángnyelvek éhes kutyaként nyaldosták testét. Donald érezte, hogy bármelyik pillanatban haraphatnak. Ki kellett jutnia a szobából, de a földrengés egy gerendát döntött a kijárat elé. Csak pár centi; csak ennyi kellene, hogy kiférjen a résen. A mágia most nem segíthet rajta – az összes dzsúzt felhasználta, hogy túlélje a földrengést. Így hát Donald átkarolta a gerendát, és nekigyürkőzött.
Az Erő tulajdonság a karakter nyers, testi erejét jelképezi. Ez mutatja meg, hogy mekkora súlyt tud felemelni, cipelni vagy eltolni, illetve, hogy mekkorát tud ugrani. Továbbá meghatározza, milyen keményen tud megütni egy másik karaktert vagy egy tárgyat, és mekkora sebzést tud okozni közelharcban. Az ilyen sebzések kiszámításánál Erő számú szint adódik a sebzéshez.
Specializációk: vasmarok, erős karok, erőtartalékok, pörölymancsok.
0 Mérhetetlen: Felemelni 10kg súlyt; alig élsz.
1-2 Gyenge: Felemelni 20kg súlyt; cingár vagy.
3-4 Átlagos: Felemelni 50kg súlyt; átlagos gyerek vagy.
5-6 Jó: Felemelni 125kg súlyt; izmos vagy.
7-8 Kiváló: Felemelni 200kg súlyt; hivatásos testépítő vagy.
9-10 Rendkívüli: Felemelni 325kg súlyt; többet elbírsz, mint egy tehervonat.
ÜGYESSÉG
Serina homlokén nyirkos vér – izzadtság – csillant. Prédája rájött, hogy követik, ezért immár különösen fontos volt, mennyire robbanékony, és hogy mennyire is ért valójában a meglepetésből támadáshoz. Majdnem teljesen csendben kúszott le a tűzlétrán – biztosra vette, hogy leendő áldozata a sikátorban keres majd menedéket. Á, itt is van! Serina fogai és karmai meghosszabbodtak, aztán elrugaszkodott félhomályos rejtekhelyéről. Prédája elakadó – immáron utolsó – lélegzettel hőkölt hátra.
Az Ügyesség az általános testi ruganyosság mértéke. Magában foglalja a kecsességet, a gyorsaságot, a fizikai reflexeket, a szem-kéz koordinációt és a mozgékonyságot. A táncosok, műszerészek, artisták, gyorskorcsolyázók, tornászok, sebészek és a jó csaposok mind nagy Ügyességgel rendelkeznek.
Specializációk: karcsú, fürge, macskaszerű, villámgyors reflexek.
0 Mérhetetlen: Koordinációs zavar; szinte fel sem tudsz állni.
1-2 Gyenge: Nehézkes; megbotlasz a saját árnyékodban.
3-4 Átlagos: Nem rossz; ritkán hozol szégyent magadra.
5-6 Jó: Elegáns; van atlétikai érzéked.
7-8 Kiváló: Kecses; elkápráztatsz.
9-10 Rendkívüli: Harmonikus; inspirálsz.
ÁLLÓKÉPESSÉG
Dűnék húzódtak, ameddig a szem ellátott, de Haman tudta, hogy van egy út észak felé. Éppen hogy el tudott szökni attól az eszelős éteritától, aki rajta akart kísérletezni azokkal a sípoló, zümmögő, pityegő masinákkal. A feje még mindig hasogatott a zajtól. A karja még mindig fájt az injekciótól. Ha végre visszaérne a rendházba, lenne elég ideje arra, hogy kiderítse, mit tett vele az a szemét. De most, sietnie kellett, ha vissza akart érni.
Most értette meg igazán, mit jelent az a kifejezés: „mintha vattát nyalogatna”. A szél erősen fújt, mintha smirglivel dörzsölnék a porlepte bőrét. Egyik lépés a másik után, bal, jobb. Haman egyetlen vágya az volt, hogy ledőljön és aludjon. Nem tudta, hány mérföldet tett már meg, és mennyi van még hátra. Csak azt, hogy ha megáll, akkor meghal.
Az Állóképesség megmutatja, hogy a karakter mennyire tud ellenállni különböző fizikai megterheléseknek. Ez a mértéke a test ellenálló képességének, szívósságának és alkalmazkodóképességének. Jelzi, hogy a karakter mennyire erőltetheti meg magát, és mennyi fizikai megterhelést tud elviselni, mielőtt megsérülne.
Specializációk: fáradhatatlan, acélkemény, ellenálló, fájdalomtűrő.
0 Mérhetetlen: Haldokló; szét vagy esve.
1-2 Gyenge: Vézna; elfáradsz abban, hogy megmosod a fogad.
3-4 Átlagos: Lusta; kibírsz pár kilométert, ha muszáj.
5-6 Jó: Formában van; gyakran gyúrsz.
7-8 Kiváló: Rendíthetetlen; az Északi-sarkon szoktál úszni.
9-10 Rendkívüli: Félelmetes; még kínzással sem tudnak megtörni.
Re: Tulajdonságok
MODOR
A Herceg félrehajtotta a függönyt, és kilépett a város Elsőszülötteinek tanácsa elé. Jelentéktelen fecserészésüknek és fojtott pusmogásuknak egy csapásra vége szakadt, amikor a Herceg elfoglalta helyét az asztalfőn. Ragadozómosollyal biccentett feléjük. Nézetkülönbségeik, személyes bosszúhadjárataik és évszázados gyűlölködéseik ellenére még mindig feljebbvalójuknak tekintették. Az ősöreg vámpír elsöprő személyiségének erejével senki sem volt képes szembeszállni.
- Látod, hogy gyűlöletükben is mennyire szeretnek? – jegyezte meg a Herceg széke mellet várakozó Gyermekének. – Éreztesd velük, kié a hatalom, utána már a kezedből esznek…
A Karizma azt mutatja meg, hogy a karakter mennyire elbűvölő és rokonszenves. Az a tulajdonság, mellyel udvarolhat, kérlelhet, bókolhat és lenyűgözhet másokat. Ezt teheti egy pillantással vagy beszélgetéssel, habár a Karizma tulajdonság nem feltétlenül jár ékesszólással. Talán néha megbotlik a nyelve, de azt olyan elragadóan teszi, hogy mindenki megbocsátja ezt neki, és pont ezért a nehézkes kifejező módjáért fogják szeretni. Ez az a tulajdonság, ami segít bármely társadalmi szinten élő emberrel jó viszonyt kialakítani. Egy karizmatikus illető személyiségének erejével nem feltétlenül tudja rávenni embereket, hogy azt tegyék, amit akar; inkább az emberek kedvesek lesznek és segíteni akarnak neki.
Charles komoran nézett. – Nem hittem, hogy ezt teszed majd velem – mormogta a lánynak. Hátat fordított neki és összekulcsolta a karjait. – A francba, Geri! – Én… Charles, csak egyszer beszéltünk. Esküszöm, semmi olyat nem mondtam neki, amit már ne tudott volna amúgy is. A férfi elfojtotta mosolyát: – És te még rá is kérdeztél, ugye? Charlesnak néhány speciális információt kellett elterjesztenie a megfelelő emberek között, és a gyönyörű hírnöke ezt remekül teljesítette. De a végjátékot még be kellett fejeznie. – Most mihez kezdek? – temette kezébe az arcát. Érezte Geri érintését a vállán, meglepődést tettetett. Geri félrehúzta a kezeit, és bűnbánóan azt mondta: – Nem akartalak bajba keverni, Charles. Mondd meg, hogyan tehetném jóvá!
Ennek a tulajdonságnak sok árnyalata létezik. A karakter azon képességeit takarja, amelyekkel kedve szerint irányíthat másokat, felismerheti, hogy manipulálni akarják, valamint leplezheti valódi indítékait. Ugyanakkor a karakter becsületességét és őszinteségét is jelentheti. Egyrészt egy alacsony Manipuláció értékkel rendelkező karakter gyakran bajba keveredhet, ha másokkal el akar hitetni valamit, másrészt jóval becsületesebbnek is tűnhet, mert nem tudja leplezni valódi érzéseit. Hiába akar blöffölni, ha nincs meg hozzá a pókerarca. Egy magas Manipulációval rendelkező karakter ezzel szemben szabadon hazudhat, zsarolhat, vagy jól megválasztott érveket hozhat fel mások irányítására, anélkül, hogy felfigyelnének rá. Ezek általában tisztességtelen módszerek. Manipulációt használunk, ha meg akarunk tréfálni másokat, blöffölni akarunk, be akarunk beszélni valamit az embereknek, vagy félre akarunk vezetni valakit. Ha a karakter valakit manipulálni akar, a célpontnak nem kell feltétlenül kedvelnie őt. A gyűlölet jó hajtóerő lehet, és egy ügyes manipulátor akár az ellenfeleit is kedve szerint irányíthatja kifinomult vagy megtévesztő módszerekkel.
Specializációk: meggyőző, csábító, logikusan érvelő, bűntudatot ébresztő, gazember, összeesküvő, szexepil, megnyerő mosoly, védelemre ösztönöz, szociális rugalmasság.
0 Mérhetetlen: Ellenséges / Csüggesztő; az emberek nem figyelnek rád. Az emberek egyértelműen nem kedvelnek téged.
1-2 Gyenge: Átlátszó / Szociálisan alkalmatlan. Nincs pókerarcod. Gyakran megharagszanak rád.
3-4 Átlagos: Következetlen / Elfogadható. Néhanapján meg tudsz tréfálni embereket. Nem hervasztod le az embereket.
5-6 Jó: Ravasz / Kedvelt. Van néhány jó módszered. Könnyen szerzel barátokat.
7-8 Kiváló: Meggyőző / Szimpatikus. Játszol az emberekkel, és általában nyersz is. Azonnal jó benyomást keltesz.
9-10 Rendkívüli: Megkérdőjelezhetetlen / Ellenállhatatlan. Mindig eléred a célod. Nem tudsz veszíteni.
MEGJELENÉS
Dewynek feladata volt a Világ Éter-vásárán. Segítséget kellett szereznie a találmánya, az Tömeg-szuperkondenzátor kifejlesztéséhez. Elérkezett az ő ideje a pódiumon. Pár pillanat alatt elrendezte a papírjait, megigazította szemüvegét és a zsűrire nézett. – Jó estét, éterita társaim! – kezdte.
Ekkor Miss Lana Tulane belépett a terembe, és hogy felhívja magára a figyelmet, könnyelműen ledobott egy könyvet. Mindenki odanézett. Amikor már az egész terem őt nézte, elpirult és bocsánatot kért. Számos férfi felpattant és segített felvenni a könyvet. Dewy sóhajtott. Lana ismét ellopta a sikerét. Leadta ugyan a bemutatóját, de elvesztette a tömeg érdeklődését. Az előadás végén nem kérdezett senki. Megköszönték az előadást, és biztosították, hogy megfontolják a tervet, majd felkérték Miss Lana Tulane-t, hogy legyen kedves, menjen fel és tartsa meg az előadását. Dewy dühöngött és bosszút forralt.
A Megjelenés Tulajdonság a karakter általános vonzerejét takarja. Magában foglalja a fizikai szépséget, a bájt, és azt a megfoghatatlan dolgot, amitől valaki vonzó lesz. Kevés köze van a kifejezőképességhez vagy a társadalmi jólneveltséghez, de jellemzi azt a benyomást, amit a karakter még az előtt tesz, mielőtt megszólalna. Bár ezt nem szeretjük kimondani, de mégis egy ember fizikai szépsége befolyásolja azt, hogy hogyan bánnak vele. Természetesen egy szép karakter sem fog mindig különleges bánásmódban részesülni. Ugyanakkor olyanok is akadnak, akik ki nem állhatják a szép embereket.
Ez a Tulajdonság nemcsak abban segít, hogy el tudd csábítani a rendházad legújabb tagját, hanem kedvezőbbé teszi az első benyomásokat is. Emellett a zenei vagy színházi szereplés is sokkal hatásosabb lesz segítségével, valamint könnyebb lesz meggyőzni másokat vitás helyzetekben. Persze egy magas Megjelenésű karakter nem biztos, hogy rendelkezik a megfelelő szociális érzékkel is. Alacsony Modor értékkel párosulva a karakter szimpatikus és megnyerő első látásra, de hamar elmúlik az illúzió, amint megszólal.
Specializációk: szexi, tiszteletreméltó, kihívó, túlvilági,földies
0 Mérhetetlen: Visszataszító; éppen csak emberi.
1-2 Gyenge: Csúnya; húzz papírzacskód a fejedre, mielőtt randizni mész!
3-4 Átlagos: Érdektelen; beleolvadsz a tömegbe.
5-6 Jó: Csinos; néha utánad fordulnak az utcán.
7-8 Kiváló: Gyönyörű; akár modell is lehetnél.
9-10 Rendkívüli: Tökéletes; amerre mész, ott megáll a forgalom.
A Herceg félrehajtotta a függönyt, és kilépett a város Elsőszülötteinek tanácsa elé. Jelentéktelen fecserészésüknek és fojtott pusmogásuknak egy csapásra vége szakadt, amikor a Herceg elfoglalta helyét az asztalfőn. Ragadozómosollyal biccentett feléjük. Nézetkülönbségeik, személyes bosszúhadjárataik és évszázados gyűlölködéseik ellenére még mindig feljebbvalójuknak tekintették. Az ősöreg vámpír elsöprő személyiségének erejével senki sem volt képes szembeszállni.
- Látod, hogy gyűlöletükben is mennyire szeretnek? – jegyezte meg a Herceg széke mellet várakozó Gyermekének. – Éreztesd velük, kié a hatalom, utána már a kezedből esznek…
A Karizma azt mutatja meg, hogy a karakter mennyire elbűvölő és rokonszenves. Az a tulajdonság, mellyel udvarolhat, kérlelhet, bókolhat és lenyűgözhet másokat. Ezt teheti egy pillantással vagy beszélgetéssel, habár a Karizma tulajdonság nem feltétlenül jár ékesszólással. Talán néha megbotlik a nyelve, de azt olyan elragadóan teszi, hogy mindenki megbocsátja ezt neki, és pont ezért a nehézkes kifejező módjáért fogják szeretni. Ez az a tulajdonság, ami segít bármely társadalmi szinten élő emberrel jó viszonyt kialakítani. Egy karizmatikus illető személyiségének erejével nem feltétlenül tudja rávenni embereket, hogy azt tegyék, amit akar; inkább az emberek kedvesek lesznek és segíteni akarnak neki.
Charles komoran nézett. – Nem hittem, hogy ezt teszed majd velem – mormogta a lánynak. Hátat fordított neki és összekulcsolta a karjait. – A francba, Geri! – Én… Charles, csak egyszer beszéltünk. Esküszöm, semmi olyat nem mondtam neki, amit már ne tudott volna amúgy is. A férfi elfojtotta mosolyát: – És te még rá is kérdeztél, ugye? Charlesnak néhány speciális információt kellett elterjesztenie a megfelelő emberek között, és a gyönyörű hírnöke ezt remekül teljesítette. De a végjátékot még be kellett fejeznie. – Most mihez kezdek? – temette kezébe az arcát. Érezte Geri érintését a vállán, meglepődést tettetett. Geri félrehúzta a kezeit, és bűnbánóan azt mondta: – Nem akartalak bajba keverni, Charles. Mondd meg, hogyan tehetném jóvá!
Ennek a tulajdonságnak sok árnyalata létezik. A karakter azon képességeit takarja, amelyekkel kedve szerint irányíthat másokat, felismerheti, hogy manipulálni akarják, valamint leplezheti valódi indítékait. Ugyanakkor a karakter becsületességét és őszinteségét is jelentheti. Egyrészt egy alacsony Manipuláció értékkel rendelkező karakter gyakran bajba keveredhet, ha másokkal el akar hitetni valamit, másrészt jóval becsületesebbnek is tűnhet, mert nem tudja leplezni valódi érzéseit. Hiába akar blöffölni, ha nincs meg hozzá a pókerarca. Egy magas Manipulációval rendelkező karakter ezzel szemben szabadon hazudhat, zsarolhat, vagy jól megválasztott érveket hozhat fel mások irányítására, anélkül, hogy felfigyelnének rá. Ezek általában tisztességtelen módszerek. Manipulációt használunk, ha meg akarunk tréfálni másokat, blöffölni akarunk, be akarunk beszélni valamit az embereknek, vagy félre akarunk vezetni valakit. Ha a karakter valakit manipulálni akar, a célpontnak nem kell feltétlenül kedvelnie őt. A gyűlölet jó hajtóerő lehet, és egy ügyes manipulátor akár az ellenfeleit is kedve szerint irányíthatja kifinomult vagy megtévesztő módszerekkel.
Specializációk: meggyőző, csábító, logikusan érvelő, bűntudatot ébresztő, gazember, összeesküvő, szexepil, megnyerő mosoly, védelemre ösztönöz, szociális rugalmasság.
0 Mérhetetlen: Ellenséges / Csüggesztő; az emberek nem figyelnek rád. Az emberek egyértelműen nem kedvelnek téged.
1-2 Gyenge: Átlátszó / Szociálisan alkalmatlan. Nincs pókerarcod. Gyakran megharagszanak rád.
3-4 Átlagos: Következetlen / Elfogadható. Néhanapján meg tudsz tréfálni embereket. Nem hervasztod le az embereket.
5-6 Jó: Ravasz / Kedvelt. Van néhány jó módszered. Könnyen szerzel barátokat.
7-8 Kiváló: Meggyőző / Szimpatikus. Játszol az emberekkel, és általában nyersz is. Azonnal jó benyomást keltesz.
9-10 Rendkívüli: Megkérdőjelezhetetlen / Ellenállhatatlan. Mindig eléred a célod. Nem tudsz veszíteni.
MEGJELENÉS
Dewynek feladata volt a Világ Éter-vásárán. Segítséget kellett szereznie a találmánya, az Tömeg-szuperkondenzátor kifejlesztéséhez. Elérkezett az ő ideje a pódiumon. Pár pillanat alatt elrendezte a papírjait, megigazította szemüvegét és a zsűrire nézett. – Jó estét, éterita társaim! – kezdte.
Ekkor Miss Lana Tulane belépett a terembe, és hogy felhívja magára a figyelmet, könnyelműen ledobott egy könyvet. Mindenki odanézett. Amikor már az egész terem őt nézte, elpirult és bocsánatot kért. Számos férfi felpattant és segített felvenni a könyvet. Dewy sóhajtott. Lana ismét ellopta a sikerét. Leadta ugyan a bemutatóját, de elvesztette a tömeg érdeklődését. Az előadás végén nem kérdezett senki. Megköszönték az előadást, és biztosították, hogy megfontolják a tervet, majd felkérték Miss Lana Tulane-t, hogy legyen kedves, menjen fel és tartsa meg az előadását. Dewy dühöngött és bosszút forralt.
A Megjelenés Tulajdonság a karakter általános vonzerejét takarja. Magában foglalja a fizikai szépséget, a bájt, és azt a megfoghatatlan dolgot, amitől valaki vonzó lesz. Kevés köze van a kifejezőképességhez vagy a társadalmi jólneveltséghez, de jellemzi azt a benyomást, amit a karakter még az előtt tesz, mielőtt megszólalna. Bár ezt nem szeretjük kimondani, de mégis egy ember fizikai szépsége befolyásolja azt, hogy hogyan bánnak vele. Természetesen egy szép karakter sem fog mindig különleges bánásmódban részesülni. Ugyanakkor olyanok is akadnak, akik ki nem állhatják a szép embereket.
Ez a Tulajdonság nemcsak abban segít, hogy el tudd csábítani a rendházad legújabb tagját, hanem kedvezőbbé teszi az első benyomásokat is. Emellett a zenei vagy színházi szereplés is sokkal hatásosabb lesz segítségével, valamint könnyebb lesz meggyőzni másokat vitás helyzetekben. Persze egy magas Megjelenésű karakter nem biztos, hogy rendelkezik a megfelelő szociális érzékkel is. Alacsony Modor értékkel párosulva a karakter szimpatikus és megnyerő első látásra, de hamar elmúlik az illúzió, amint megszólal.
Specializációk: szexi, tiszteletreméltó, kihívó, túlvilági,földies
0 Mérhetetlen: Visszataszító; éppen csak emberi.
1-2 Gyenge: Csúnya; húzz papírzacskód a fejedre, mielőtt randizni mész!
3-4 Átlagos: Érdektelen; beleolvadsz a tömegbe.
5-6 Jó: Csinos; néha utánad fordulnak az utcán.
7-8 Kiváló: Gyönyörű; akár modell is lehetnél.
9-10 Rendkívüli: Tökéletes; amerre mész, ott megáll a forgalom.
Re: Tulajdonságok
ÉSZLELÉS
Lucas a bőrdíványon ücsörgött kigombolt kabátjában, ölbetett kézzel, és különös vendéglátójára várt. A bőr pézsmaillatán kívül volt itt még valami… talán pipacs?... és a szomszéd szobából hallota, ahogy üveg koccan üvegnek.
Görnyedt, csőrszerű orrú férfi – valószínűleg Barzeski ghoulja – bicegett be a szobába, kezében dísze pohárral.
- Egy aperitifet, kedves vendég, míg uram elkészül? – kérdezte csikorgó hangon.
- Ha nem okoz gondot, én laudánum nélkül jobban szeretem – felelte Lucas.
A ghoul elsápadt.
A karakter Észlelés tulajdonsága segít megtalálni, kiszúrni vagy azonosítani dolgokat. Ez vonatkozik a csapdák felismerésére, annak felfedezésére, hogy az eltűnt kulcs a szekrény alól lóg ki, nyomokra akadni a szemét között, meghallani a bizonytalanságot mások válaszaiban, és elkapni az emberek titkolódzó pillantásait, amikor rejtegetnek valamit.
Specializációk: éber, éleselméjű, intuitív, alapos, tapasztalt
0 Mérhetetlen: Hanyag; még azt sem veszed észre, ha leül eléd egy elefánt.
1-2 Gyenge: Figyelmetlen; nem nagyon figyelsz oda, mi történik körülötted.
3-4 Átlagos: Könnyelmű; ismered a lényeges dolgokat a környezetedben.
5-6 Jó: Érzékeny; odafigyelsz a hangsúlyra és a szövegösszetételre.
7-8 Kiváló: Éber; alaposan megfigyeled a környezeted.
9-10 Rendkívüli: Ösztönös; olyan dolgokat is megérzel, amit bárki más figyelmen kívül hagyna.
INTELLIGENCIA
Cathrine csak nézte a képernyő világító foszforpontjait. Miután már harmadszorra is hátrasimította az egyik elálló hajtincsét, elfordult, és a halántékát dörzsölte. Az agyában még mindig kavarogtak a számok és a jelek. Az elmúlt két napban minden szabadidejét a kód megfejtésével töltötte. A titkosítást feltörni nem volt túl egyszerű. Miután ez sikerült neki, feltárult a sok, rendezetlen adat. Mindet végig kellett néznie, hogy megtalálja azokat a kulcs számsorokat, amik segítségével értelmet nyer az egész. A széken hátradőlve Cathrine a számsorokra gondolt. A megoldás kulcsa ott volt, de nem tudott rájönni. A számok nem voltak bitforgatva, vagy visszafelé kódolva, vagy bármilyen általa ismert módon megtrükközve… aztán egyszer csak arra gondolt, hogy mit tenne egy technokrata ilyenkor. Azok biztosan nem kódolnának egy állományt hibajavító rész nélkül. Ettől a hirtelen ötlettől vezérelve gyorsan visszafordult a monitor elé, megropogtatta az ujjait, és felkészült a ma esti munkára.
Az Intelligencia tulajdonság megmutatja, hogy a karakter mennyire „okos”. Ez jellemzi a problémamegoldó képességét, a visszaemlékező képességét, a szimulációk kiértékelését, a következtetéseit és a logikus gondolkodását. Ezek belső tulajdonságok, nem feltétlenül van mellettük többévnyi tanulás vagy tapasztalat. Egy zseniális logikus gondolkodó vagy egy kiváló következtető lehet akár egy bolti eladó is, aki még a középiskolát sem végezte el. Bár más dolgok is befolyásolják a karakter karrierjét, általában a felsőfokú végzettségűek vagy az értelmiségiek magas Intelligencia ponttal rendelkeznek. Ehhez a Tulajdonsághoz tartoznak a számításokat igénylő ismeretek, és a memóriakapacitás is. Nem feltétlenül igaz, hogy egy okos karakternek van józan esze, vagy bölcsessége is. Egy nagyon intelligens emberrel is előfordulhat, hogy megbízik egy kétes alakban a sikátorban, esetleg egy rosszhírű környéken veszi elő a pénztárcáját, hogy megszámolja a pénzét, vagy akár csak rossz helyen tartja a kocsi kulcsát. Ellenben az intelligens karakterek lesznek azok is, akik ötletes és eredeti megoldásokkal állnak elő problémák megoldására, sokféle nézőpontból megvizsgálnak egy helyzetet, és gyorsan tanulnak.
Specializációk: könyvmoly, kreatív, analitikus, logikus, szaktudás, jó memória
0 Mérhetetlen: Idióta; összesen nincs két agysejted (60-as IQ).
1-2 Gyenge: Nehéz felfogású; a gyermekjátékok is nehéznek bizonyulnak (80-as IQ).
3-4 Átlagos: Középszerű; a suliban 3-as tanuló voltál (100-as IQ).
5-6 Jó: Értelmes; a nehezebb keresztrejtvényeket pihenésképpen oldod meg (120-as IQ).
7-8 Kiváló: Okos; az elméddel a legtöbbeket magad mögé utasítod (140-es IQ).
9-10 Rendkívüli: Zseni; univerzális problémákat szoktál megoldani (160-as fölötti IQ).
GYORSASÁG / REFLEX / FELFOGÁS
Tűz van!
Amikor az első füsthullám forró csíkja átszivárgott a padló repedései között, Lucas már fel is pattant a díványról. Először méreg, most meg ez!
Az ajtóra csak rápillantott: biztosan eltorlaszolták a túloldalról. Az ablak az öbölre nézett, ha arra próbál menekülni, hatalmas zuhanással kell számolnia. A szellőzőrendszer járatai túl keskenyek ahhoz, hogy végigkússzon rajtuk.
Lucas felnézett. Az álmennyezet! Azt csak nem torlaszolta el ez a szörnyeteg! Egyszerűen felmászik oda, az előcsarnok fölött átszakítja a plafont és eltűnik a bejárati ajtó felé.
Lucas oldalra fordította a díványt, felállt a tetejére és öklével darabokra zúzta a gipszből készült mennyezetet. Most már csak egyetlen kérdés maradt: vajon mi vár rá odakint?
A karakter Felfogás tulajdonsága azt jelképezi, hogy milyen gyorsan tud gondolkodni, milyen hamar reagál kritikus helyzetekben, és milyen gyorsan talál kreatív megoldást egy sürgető problémára. A karakter alkalmazkodását is jelképezi a változó körülményekhez, találékonyságát, amellyel kijuthat a nehéz helyzetekből. Az Intelligenciával szemben ez a stresszes helyzetekben való azonnali reagálást, gyors felfogást fejezi ki. Nem arra vonatkozik, hogy miket tudsz, és mennyire tudod, inkább hogy milyen fürgén reagálsz meglepetésekre, csapdákra, szúrós megjegyzésekre, és általában a váratlan dolgokra.
Specializációk: ébren alvó, ravasz társalgó, jó megérzések, harci reflexek.
0 Mérhetetlen: Sötét; nem tudod követni az eseményeket.
1-2 Gyenge: Lassú; könnyű célpont vagy.
3-4 Átlagos: Kimért; néha kitalálsz dolgokat.
5-6 Jó: Élénk; legtöbbször a megfelelő választ adod.
7-8 Kiváló: Éles elméjű; majdnem mindent az irányításod alatt tartasz.
9-10 Rendkívüli: Ösztönös; még egy lövöldözés sem tud megizzasztani.
Lucas a bőrdíványon ücsörgött kigombolt kabátjában, ölbetett kézzel, és különös vendéglátójára várt. A bőr pézsmaillatán kívül volt itt még valami… talán pipacs?... és a szomszéd szobából hallota, ahogy üveg koccan üvegnek.
Görnyedt, csőrszerű orrú férfi – valószínűleg Barzeski ghoulja – bicegett be a szobába, kezében dísze pohárral.
- Egy aperitifet, kedves vendég, míg uram elkészül? – kérdezte csikorgó hangon.
- Ha nem okoz gondot, én laudánum nélkül jobban szeretem – felelte Lucas.
A ghoul elsápadt.
A karakter Észlelés tulajdonsága segít megtalálni, kiszúrni vagy azonosítani dolgokat. Ez vonatkozik a csapdák felismerésére, annak felfedezésére, hogy az eltűnt kulcs a szekrény alól lóg ki, nyomokra akadni a szemét között, meghallani a bizonytalanságot mások válaszaiban, és elkapni az emberek titkolódzó pillantásait, amikor rejtegetnek valamit.
Specializációk: éber, éleselméjű, intuitív, alapos, tapasztalt
0 Mérhetetlen: Hanyag; még azt sem veszed észre, ha leül eléd egy elefánt.
1-2 Gyenge: Figyelmetlen; nem nagyon figyelsz oda, mi történik körülötted.
3-4 Átlagos: Könnyelmű; ismered a lényeges dolgokat a környezetedben.
5-6 Jó: Érzékeny; odafigyelsz a hangsúlyra és a szövegösszetételre.
7-8 Kiváló: Éber; alaposan megfigyeled a környezeted.
9-10 Rendkívüli: Ösztönös; olyan dolgokat is megérzel, amit bárki más figyelmen kívül hagyna.
INTELLIGENCIA
Cathrine csak nézte a képernyő világító foszforpontjait. Miután már harmadszorra is hátrasimította az egyik elálló hajtincsét, elfordult, és a halántékát dörzsölte. Az agyában még mindig kavarogtak a számok és a jelek. Az elmúlt két napban minden szabadidejét a kód megfejtésével töltötte. A titkosítást feltörni nem volt túl egyszerű. Miután ez sikerült neki, feltárult a sok, rendezetlen adat. Mindet végig kellett néznie, hogy megtalálja azokat a kulcs számsorokat, amik segítségével értelmet nyer az egész. A széken hátradőlve Cathrine a számsorokra gondolt. A megoldás kulcsa ott volt, de nem tudott rájönni. A számok nem voltak bitforgatva, vagy visszafelé kódolva, vagy bármilyen általa ismert módon megtrükközve… aztán egyszer csak arra gondolt, hogy mit tenne egy technokrata ilyenkor. Azok biztosan nem kódolnának egy állományt hibajavító rész nélkül. Ettől a hirtelen ötlettől vezérelve gyorsan visszafordult a monitor elé, megropogtatta az ujjait, és felkészült a ma esti munkára.
Az Intelligencia tulajdonság megmutatja, hogy a karakter mennyire „okos”. Ez jellemzi a problémamegoldó képességét, a visszaemlékező képességét, a szimulációk kiértékelését, a következtetéseit és a logikus gondolkodását. Ezek belső tulajdonságok, nem feltétlenül van mellettük többévnyi tanulás vagy tapasztalat. Egy zseniális logikus gondolkodó vagy egy kiváló következtető lehet akár egy bolti eladó is, aki még a középiskolát sem végezte el. Bár más dolgok is befolyásolják a karakter karrierjét, általában a felsőfokú végzettségűek vagy az értelmiségiek magas Intelligencia ponttal rendelkeznek. Ehhez a Tulajdonsághoz tartoznak a számításokat igénylő ismeretek, és a memóriakapacitás is. Nem feltétlenül igaz, hogy egy okos karakternek van józan esze, vagy bölcsessége is. Egy nagyon intelligens emberrel is előfordulhat, hogy megbízik egy kétes alakban a sikátorban, esetleg egy rosszhírű környéken veszi elő a pénztárcáját, hogy megszámolja a pénzét, vagy akár csak rossz helyen tartja a kocsi kulcsát. Ellenben az intelligens karakterek lesznek azok is, akik ötletes és eredeti megoldásokkal állnak elő problémák megoldására, sokféle nézőpontból megvizsgálnak egy helyzetet, és gyorsan tanulnak.
Specializációk: könyvmoly, kreatív, analitikus, logikus, szaktudás, jó memória
0 Mérhetetlen: Idióta; összesen nincs két agysejted (60-as IQ).
1-2 Gyenge: Nehéz felfogású; a gyermekjátékok is nehéznek bizonyulnak (80-as IQ).
3-4 Átlagos: Középszerű; a suliban 3-as tanuló voltál (100-as IQ).
5-6 Jó: Értelmes; a nehezebb keresztrejtvényeket pihenésképpen oldod meg (120-as IQ).
7-8 Kiváló: Okos; az elméddel a legtöbbeket magad mögé utasítod (140-es IQ).
9-10 Rendkívüli: Zseni; univerzális problémákat szoktál megoldani (160-as fölötti IQ).
GYORSASÁG / REFLEX / FELFOGÁS
Tűz van!
Amikor az első füsthullám forró csíkja átszivárgott a padló repedései között, Lucas már fel is pattant a díványról. Először méreg, most meg ez!
Az ajtóra csak rápillantott: biztosan eltorlaszolták a túloldalról. Az ablak az öbölre nézett, ha arra próbál menekülni, hatalmas zuhanással kell számolnia. A szellőzőrendszer járatai túl keskenyek ahhoz, hogy végigkússzon rajtuk.
Lucas felnézett. Az álmennyezet! Azt csak nem torlaszolta el ez a szörnyeteg! Egyszerűen felmászik oda, az előcsarnok fölött átszakítja a plafont és eltűnik a bejárati ajtó felé.
Lucas oldalra fordította a díványt, felállt a tetejére és öklével darabokra zúzta a gipszből készült mennyezetet. Most már csak egyetlen kérdés maradt: vajon mi vár rá odakint?
A karakter Felfogás tulajdonsága azt jelképezi, hogy milyen gyorsan tud gondolkodni, milyen hamar reagál kritikus helyzetekben, és milyen gyorsan talál kreatív megoldást egy sürgető problémára. A karakter alkalmazkodását is jelképezi a változó körülményekhez, találékonyságát, amellyel kijuthat a nehéz helyzetekből. Az Intelligenciával szemben ez a stresszes helyzetekben való azonnali reagálást, gyors felfogást fejezi ki. Nem arra vonatkozik, hogy miket tudsz, és mennyire tudod, inkább hogy milyen fürgén reagálsz meglepetésekre, csapdákra, szúrós megjegyzésekre, és általában a váratlan dolgokra.
Specializációk: ébren alvó, ravasz társalgó, jó megérzések, harci reflexek.
0 Mérhetetlen: Sötét; nem tudod követni az eseményeket.
1-2 Gyenge: Lassú; könnyű célpont vagy.
3-4 Átlagos: Kimért; néha kitalálsz dolgokat.
5-6 Jó: Élénk; legtöbbször a megfelelő választ adod.
7-8 Kiváló: Éles elméjű; majdnem mindent az irányításod alatt tartasz.
9-10 Rendkívüli: Ösztönös; még egy lövöldözés sem tud megizzasztani.
Re: Tulajdonságok
SZERENCSE
Mázlifaktor, a dolgok utolsó pillanatba jóra fordulása, szorult helyzetekből való megmenekülés.
Specializációk: nincsenek
0 Mérhetetlen:Sorscsapás
1-2 Gyenge: Balszerencsés.
3-4 Átlagos: Mindennapi.
5-6 Jó: Elég sűrűn kedvez neked a sors.
7-8 Kiváló: Fortuna kegyeltje.
9-10 Rendkívüli: Kiválasztott.
LÉLEKJELENLÉT/AKARATERŐ
Ha a világ túlságosan nagy súllyal nehezedik az emberre, és csak a leghajmeresztőbb, leghősiesebb tett győzedelmeskedhet a szerencsétlenség fölött, az igazi hős összeszedi belső erejének utolsó maradékát is, hogy elérje célját. Még az átlagembereknél is van egy pont, ahol a lélek harcra kel. Amikor egy anya gyermekének megmentéséért küzd, amikor egy katona utolsó erőfeszítésével is megvédelmezi társait. Az Akaraterő a magabiztosság, a hajtóerő és az elhatározás mércéje. A magas Akaraterő-értékkel rendelkező karakter állhatatos és magabiztos; akiknek alacsony ez a Jellemzőjük, azokat kevesebb önuralom és határozatlanság jellemez.
Specializációk: Nincsenek.
0 Puhány
1 Gyenge
2 Félénk
3 Visszahúzódó
4 Bátortalan
5 Határozott
6 Magabiztos
7 Céltudatos
8 Eltökélt
9 Vasakaratú
10 Megingathatatlan
Mázlifaktor, a dolgok utolsó pillanatba jóra fordulása, szorult helyzetekből való megmenekülés.
Specializációk: nincsenek
0 Mérhetetlen:Sorscsapás
1-2 Gyenge: Balszerencsés.
3-4 Átlagos: Mindennapi.
5-6 Jó: Elég sűrűn kedvez neked a sors.
7-8 Kiváló: Fortuna kegyeltje.
9-10 Rendkívüli: Kiválasztott.
LÉLEKJELENLÉT/AKARATERŐ
Ha a világ túlságosan nagy súllyal nehezedik az emberre, és csak a leghajmeresztőbb, leghősiesebb tett győzedelmeskedhet a szerencsétlenség fölött, az igazi hős összeszedi belső erejének utolsó maradékát is, hogy elérje célját. Még az átlagembereknél is van egy pont, ahol a lélek harcra kel. Amikor egy anya gyermekének megmentéséért küzd, amikor egy katona utolsó erőfeszítésével is megvédelmezi társait. Az Akaraterő a magabiztosság, a hajtóerő és az elhatározás mércéje. A magas Akaraterő-értékkel rendelkező karakter állhatatos és magabiztos; akiknek alacsony ez a Jellemzőjük, azokat kevesebb önuralom és határozatlanság jellemez.
Specializációk: Nincsenek.
0 Puhány
1 Gyenge
2 Félénk
3 Visszahúzódó
4 Bátortalan
5 Határozott
6 Magabiztos
7 Céltudatos
8 Eltökélt
9 Vasakaratú
10 Megingathatatlan
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Vas. Aug. 23, 2015 11:01 am by A Paradoxon Ura
» Kérdések, problémák
Szomb. Ápr. 23, 2011 12:25 pm by A Paradoxon Ura
» 6.66-os kísérlet
Hétf. Nov. 15, 2010 7:25 pm by Azathoth
» Városi Park
Hétf. Nov. 15, 2010 1:52 pm by Loki Redback
» Nicole Drake búvóhelye
Szomb. Szept. 04, 2010 12:32 pm by Nicole Drake
» Nicole Drake
Csüt. Szept. 02, 2010 11:24 pm by Nicole Drake
» Régi könyvesbolt
Vas. Aug. 15, 2010 9:18 pm by Isabella Turnblack
» Várfal
Pént. Aug. 13, 2010 11:21 pm by Isabella Turnblack
» Lucie Eliza Black
Kedd Aug. 10, 2010 9:48 pm by Lucie Eliza Black